Welke landen produceren de meeste fossiele brandstoffen?

Is er ergens een lijst met landen die de meeste brandstoffen produceren, en dus ook welke brandstoffen dit zijn? (fossiele brandstoffen!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even voor de informatie: fossiele brandstoffen produceert men niet, ze worden gewonnen.

Het beste antwoord

Fossiele brandstoffen zijn: aardolie, aardgas, steenkool, bruinkool en turf. Dan kom je waarschijnlijk uit bij aardolie en daar staat Saoedi-Arabië op 1 met 263 miljard vaten per jaar. Daarna komen:
Venezuela 211
Canada 175
Iran 137
Irak 115
Koeweit 104

Toegevoegd na 5 minuten:
Of aardgas, je kunt op de afbeelding zien welke landen het meeste aardgas produceren (in m3 gas per jaar) en dat zijn dus Iran, Noorwegen, Rusland, VS en Canada. Aangezien Canada en Iran ook al in de top 5 staan voor wat betreft aardolie heb je daar je antwoord.