Wie zijn de arameeers en waar komen ze vandaan ?

Toegevoegd na 27 minuten:
Wat is hun land ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

De Arameeërs zijn een Semitisch volk uit het Midden-Oosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hun ontstaansgeschiedenis is terug te herleiden tot het oude Mesopotamië, waardoor de Arameeërs als één van de oudste volkeren worden beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Arameeërs wonen al zo'n 4500 jaar in hetzelfde gebied van Beth Nahrin (Mesopotamië), het land tussen en langs de rivieren de Eufraat en de Tigris, tegenwoordig in Zuidoost-Turkije, Syrië, Noord-Irak, Jordanië en Libanon.

Een eigen natie heeft dit volk nooit gehad, net zoals zo vele andere semi-nomadische volkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aansluiting op de vorige antwoorden. Ze hebben heel lang in Turkijke gewoond en zijn daar ontzettend onderdrukt en op een gegeven moment uitgemoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de rivieren Tigris en Eufraat , het huidige Irak maar aan de Noordkant. Aramees is de oorspronkelijke taal van de Semitische familie, waaronder Assyriërs, Babyloniërs, Chaldeërs, Syriërs, Hebreeën en Arabieren. Dank zij jouw vraag een super boeiende website ontdekt over het aramees. waar gv toch niet toe leidt...
Bronnen: