Wat voor klimaat heeft Turkije?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkije heeft niet één klimaat. Kijk zelf even op Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk nou eerst eens op de Wikipediapagina over Turkije, daar kun je heel veel info en links vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn er geweest en hebben een rondreis gemaakt.
Dat was in mei en toen was het er behoorlijk warm ook aan de kust. In het midden en oosten van het land kun je rekenen op een landklimaat. Je kunt ook eens kijken op de website: www.weernetwerk.nl.

Het beste antwoord

Turkije heeft veel klimaten Aan de Middellandse Zeekusten kusten :Noorden Gematigd Mediterraan klimaat (met winter koude)
Zuiden (Antalya ) :Subtropisch Mediterraan klimaat (geen vrieskou)

Het binnenland en de Zwarte Zeekust van West naar Oost : Gematigd Landklimaat , afgewisseld met Steppeklimaat en op de hogere plaatsen zelfs Hooggebergte flora.Hoe meer naar het Oosten hoe strenger alles wordt. Naar het Zuidoosten (Syrië) is er zelfs een beetje Halfwoestijn. (Ik combineer klimaat wel met vegetatievorm ...dat is duidelijker om voor te stellen)

In Oost Turkije kan het in de (normale) Winter tot -30 ° vriezen terwijl het in Antallya bijna 15°C is.
Volgens Köppen :
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tropisch zeeklimaat.
Bron: ik ben Aardrijkskunde docent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het midden en oosten van het land een landklimaat. Pas over gehad bij ak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkije heeft drie verschillende klimaatzones. Langs de kusten heerst een mediterraan ofwel zeeklimaat met milde winters, warme zomers en weinig neerslag in de zomermaanden. Het oostelijke deel van het land heeft een gematigd landklimaat met neerslag in alle jaargetijden en centraal Turkije heeft een steppeklimaat met relatief weinig neerslag op jaarbasis, vrij koele winters en warme zomers