Wat is het verschil tuusen migratie en immigratie?

Wat is migratie wat is immigratie? Wat is dan het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
68.9K

Antwoorden (3)

Vanuit je geboorte land verhuizen naar een ander land dan spreek je van migratie. Andersom immigratie.

Als persoon ben je dit dus beide. Je migreert uit je eigen land en immigreert in een ander land.
Is t nog te volgen ? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij: Emigratie=eruit
Immigratie+erin
migratie is de beweging (dus kan emi als immi zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oo ok, ja dat kan idd goed zo zijn, bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mr Tomaat heeft gelijk, hij verdient eigenlijk puntjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij het antwoord geeft krijgt hij de puntjes, ik heb er al genoeg.........;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik min niet vaak, maar dit antwoord is toch echt fout. Sorry Nelly3!
Migratie omvat emigratie en immigratie. Dus zowel het weg verhuizen uit het eigen land als het vestigen in het nieuwe land. Iemand die vanuit een ander land hierheen komt, is een migrant: hier immigrant en in het land van herkomst emigrant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ezelsbruggetje
emigratie = land uit dus export
immigratie = land in dus import
dus de E en de I van i im en ex port
zet je voor migratie
en walla nooit meer vergeten
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heeft goed geholpen:) ik ga 100% halen voor mn examen:))))
Migratie is de daad, het reizen. Je ziet veel migratie van armere landen naar rijkere landen, maar ook van dorpen naar steden bijvoorbeeld. De vogeltrek is ook migratie.

Immigranten: dat zijn de mensen die van buiten een land het land in komen met de bedoeling daar te wonen.

Emigranten: de mensen die naar een buitenland vertrekken om daar te gaan wonen.

Remigranten: mensen die na migratie teruggaan naar hun land van herkomst.

Toen mijn ouders in de jaren '50 naar Nieuw-Zeeland vertrokken, waren ze migranten, voor NZ waren ze immigranten en voor NL emigranten. Toen ze teruggingen naar NL, waren ze remigranten.