Engeland is een voormalig koningkijk en vormt met Wales, Schotland en Noord Ierland het verenigd koninkrijk. Het Verenigd Koninkrijk is een constitutionele monarchie, met een koningin ana het hoofd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel "koningin aan het hoofd", in dit geval Elisabeth II (sinds 1952). Zij staat is tevens formeel staatshoofd van Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en Jamaica. Een aantal oud koloniën zijn wel republieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koninkrijk met queen Elisabeth