is er op de evenaar twee keer winter en twee keer zomer in een jaar?

op 21 juni is het op het noordelijk halfrond zomer, dus staat hij het verst weg van de evenaar op dezelfde afstand als dat hij op 21 december is. zijn de zomers dan op 21 maart en 21 september? of wordt dit anders genoemd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

in principe zijn er op de evenaar geen seizoenen. Er is inderdaad wel op sommige plekken een regenperiode en een droge perioden, maar dat geldt niet overal. Op het noordelijk en zuidelijk halfrond hebben we 4 seizoenen (tegenovergesteld aan elkaar) en op de noord en zuidpool bestaat er alleen een zomer en een winter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt zelfs helemaal geen winter of zomer, maar (vaak) wel een droog- en een regenseizoen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de frikandellen speciaal!