Wanneer is er in Nederland (kustgebied) geen vorst meer?

Dan weet ik wanneer ik de buitenkraan weer open kan zetten en kan beginnen met snoeien :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Planten/struiken, die in de zomer bloeien, móeten zelfs nu gesnoeid worden. Doe je dat pas in mei of later, dan snoei je alle inmiddels gevormde knopjes af. Planten die in het voorjaar bloeien worden in het najaar gesnoeid.
Het vriest 's nachts nog wel een paar graden, maar daar kan de buitenkraan goed tegen. Hij zal niet meer bevriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe kan het tot ijsheiligen nog vriezen, maar de kans is erg klein en als het vriest is het heel licht.

Dus je kunt je buitenkraan gewoon aanzetten en je planten snoeien. Van een graadje nachtvorst loop je geen schade op.

Toegevoegd na 22 seconden:
Ijsheiligen is tot ongeveer 15 mei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorst aan de grond komt het hele jaar voor, maar dat is geen probleem. zo rond half april kun je gewoon de waterleiding weer open draaien zonder gevolgen.