in welk werelddeel ligt rusland?

In welk werelddeel ligt rusland? en weten jullie misschien ook in welk werelddeel israel, turkije, armenie, azerbaidjan, georgie en mexico liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
59.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een atlas? Als je het zelf opzoekt vergeet je het nooit meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestevaer: Dit is bij een aantal hierboven genoemde landen toch nog niet zo eenvoudig.

Antwoorden (6)

Europa en Azie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland ligt gedeeltelijk in Europa en gedeeltelijk in Azië. De scheiding ligt bij het Oeralgebergte.

Turkije ligt ook gedeeltelijk in Europa en gedeeltelijk in Azië. De scheiding wordt gevormd door de zee die ertussen ligt (o.a. de Bosporus)

Armenië, Azerbeidzjan en Georgië liggen alle drie in Europa

Mexico ligt in Noord-Amerika.

Toegevoegd na 35 seconden:
En Israël ligt in Azië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland is een land, gedeeltelijk gelegen in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. Het land ligt echter vanuit een politiek perspectief in Europa, omdat de belangrijkste delen ervan in het Europese deel liggen en ruim 70% van de bevolking hier woont.

Israel: is een land in Azië, het Midden-Oosten en de Levant. Israël grenst aan Libanon, Syrië, Jordanië, Egypte en de Palestijnse Gebieden. Israël heeft een kust aan zowel de Middellandse Zee als aan de Rode Zee en vormt daarmee - samen met Egypte - een continentale brug van Azië en Europa met Afrika.

Armenië: is een bergachtig land in de Zuidelijke Kaukasus, gelegen in het noord-oostelijke deel van het Armeense Hoogland, dat geografisch gezien tot Azië behoort, maar in culturele en historische aspecten zich tot Europa behorend beschouwt.

Azerbeidzjan: Het ligt op de grens van Oost-Europa en West-Azië en vormt daarmee een transcontinentale staat.
(qua voetbal en eurovisie songfestival doen ze (net als Israel) mee met Europa.

Georgië: is een land dat geografisch gezien vrijwel geheel in Azië ligt en voor een zeer klein deel ook in Europa (het is daarmee een transcontinentale staat).
(net als Azerbeidzjan doen ze mee aan de Europese toernooien).

Mexico: hoort tot Noord-Amerika.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rusland ligt in Europa, maar Siberië ligt in Azië. Siberië hoort nog steeds gewoon bij Rusland, maar wordt toch min of meer als apart gezien.
De ligging van de andere landen is al uitgelegd.
Mexico ligt overigens niet in Noord-Amerika, maar in Midden-Amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om de wereld in werelddelen op te delen. Wij Nederlanders spreken meestal over 6 werelddelen, anderen over 4, 5 of 7 werelddelen. Zo is er ook een verschil tussen geografisch indelen of politiek indelen. (Politiek gezien hoort b.v. Groenland bij Europa, maar geografisch gezien bij het werelddeel Noord-Amerika). Europa en Azie word soms tot 1 werelddeel gerekend en word dan Eurazie genoemd, omdat het Geografisch gezien immers 1 groot stuk land is.
Politiek Rusland zelf zal zelf nooit zeggen dat het bij Europa hoort. Die vinden dat ze zelf een werelddeel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil tussen een werelddeel en een continent. Continenten zijn grote landmassa’s, zoals bijvoorbeeld Eurazië of Afrika. De oorsprong is dus natuurlijk. Werelddelen zijn gebieden van de wereld die wij een bepaalde naam hebben gegeven. Denk aan Oceanië, wat uit allerlei eilanden bestaat, of Europa, waar eilanden als Groot-Brittannië ook bij horen, in tegenstelling tot Eurazië. Rusland ligt dus op het continent Eurazië en in de werelddelen Azië en Europa.