Zuid Amerika

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee! Noord-Amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noord-Amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Curaçao ligt tektonisch gesproken op de Caraïbische plaat , die noch deel uit maakt van Noord Amerika of Zuid Amerika.
Geografisch ligt het in Noord-Amerika
Cultureel is het Zuid Amerika
De Caraïben nemen dikwijls een eigen plaats in , bij de verdeling van Amerika . Ze worden wel bij Latijns (of centraal) Amerika gerekend .
Dit geldt trouwens ook voor Cuba , maar ook Panama en zo.
Dus heb je altijd gelijk in dit geval....Centraal lijkt het meest veilig om controverse te voorkomen.

Toegevoegd na 33 minuten:
Tektonisch gezien zijn Noord Amerika a Zuid Amerika aan elkaar gegroeid ter hoogte van Panama en Colombia .
Maar het grootste deel van de Caraïben (Cuba uitgezonderd) , maakte (en maakt) deel uit van een eigen plaat , die noch Noord , noch Zuid Amerika is.