Wat is het gemiddelde cijfer dat je moet hebben voor havo?

Ik heb op mijn rapport allemaal tussen de zevens en achten staan. En ik wil heel graag naar de havo gaan. Maar.. ik moet eerst mavo/havo gaan doen...

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb daarnet al mijn punten geteld en mijn gemiddeld cijfer is 7.7

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor een middelbare school tellen rapportcijfers van de basisschool niet mee. Een middelbare school gaat af op het schooladvies dat je in groep 8 nog voor de Cito-toets op je basisschool hebt gekregen, en matcht dit met de bijbehorende Cito-score of eventueel NIO-score. Het schooladvies is gevormd gedurende jouw gehele basisschooltijd, vaak ook aan de hand van het zogenaamde leerlingvolgsysteem tezamen met jouw gedrag en werkhouding. Als jouw schooladvies en je definitieve Cito-score erg ver uit elkaar liggen (cito-score veel hoger dan schooladvies of andersom) kun je bij veel scholen een soort test afleggen waarbij ze een eventueel hoger instroomniveau voor jou bepalen. De meeste middelbare scholen hebben zogenaamde dakpan-brugklassen. Twee niveaus in één klas. Mavo/havo of havo/vwo. Dit omdat veel leerlingen toch nog hoger of lager blijken te scoren dan redelijkerwijs vanuit het schooladvies te verwachten zou zijn. Na het brugjaar word je dan in het niveau geplaatst waar je thuishoort.

havo is gemiddeld 7 Toegevoegd na 2 minuten: Bij ons op school als je TL (MAVO) deed had je in de 4de klas normaal 6 vakken, maar degene die alles een 7 had staan mochten er een 7de vak bij zodat ze havo konden gaan doen (als hun examens ook goed waren gegaan). Dus zo kom ik bij het gemiddelde cijfer 7 Toegevoegd na 8 minuten: Kijk ook eens op deze site, misschien heb je er wat aan: http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-746649.html Toegevoegd na 18 minuten: Met een gemiddelde van 7.7 kan je naar de havo Toegevoegd na 19 minuten: Nog 1 tip: stuur je mentor een mailtje en vraag daaraan ofdat je naar de havo kan. dit deed een vriendin van mij ook en die mag dus volgend schooljaar vwo gaan doen.

Bronnen:
vorige school

Begrijp ik goed dat je nu net gaat beginnen aan het voortgezet onderwijs? Ik denk dat dan ook je cito score bepalend is voor dat advies. Voor wat betreft je vervolg in dat geval: Je hebt brugklassen mavo/havo en havo/vwo. Op sommige scholen ook alleen VWO klassen en alleen mavo klassen. Als je naar de HAVO wilt maakt het niet al te veel uit waarin je begint. Wel kan je op sommige scholen, als de cijfers ernaar zijn, binnen enkele maanden overgeplaatst worden naar een HAVO/VWO klas. Dus vooral , ongeacht reacties van medeleerlingen, gewoon goede cijfers blijven halen....dus ook als ze je dan uitmaken voor nerd. Toegevoegd na 5 uur: Nog even een toevoeging: Een zoon van vrienden van me is in de loop van dit jaar tijdens schooljaar van de 1 mavo-havo klas overgeplaatst naar de 1havo-vwo klas (na goede resultaten) vzv ik weet hadden ze daar wel zelf om gevraagd. Gaat nu dus naar de 2e (havo/vwo combi) klas

7.2

Je moet van al je afgeronde cijfers minimaal een 7.5 staan dan ga je sowieso naar de havo en met een 7.4 vier ben je een bespreek geval maar meestal mag je dan wel

Dat ligt aan de school waar je op zit. Dit soort dingen staan meestal in de overgangsnormen. Bij de scholen die ik ken, ligt het cijfer wat je nodig hebt om op te stromen tussen de 7,3 en de 7,7. Als ik jouw vraag zo lees, zit je in een tweejarige brugklas, of heb ik dat verkeerd? Vaak moet je dan eerst het tweede jaar afronden voor je kunt veranderen van richting.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100