Is stagevergoeding verplicht mbo 4?

Ik moet binnenkort 40 uur in de week en 20 weken lang stage lopen. Ben ik verplicht om een stage vergoeding te krijgen? En zo ja, hoeveel bedraagt dit? De ene site zegt dat he wel verplicht is en de andere niet. Het blijft een vaag onderwerp

2 jaar geleden
2.1K
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Nee is niet verplicht

Antwoorden (1)

Tijdens uw stage is de werkgever wettelijk niet verplicht om u een stagevergoeding te geven. Het mag wel, maar uw werkgever bepaalt zelf hoe hoog het bedrag is. Er is geen minimumbedrag of maximumbedrag voor een stagevergoeding.
ronron1212