Mag een mbo school je zomaar uitschrijven als je 18 plus bent?

Ik ben zelf 20 en volg een mbo niveau 4 opleiding. omdat ik al een nieveau 2 en 3 opleiding heb gedaan in de zelfde vakrichting en daar mijn examens voor heb gehaald hoef ik bij mijn nieveau 4 opleiding de maandag niet te komen omdat ik voor reken engels en nederlands ben vrij gesteld. omdat mijn vrijstelling nog niet verwerkt is in het schoolsiysteem sta ik elke maandag al sinds het begin van het jaar op ongeoorloofd afwezig en hebben mijn mentor en de verzuim cordinator mij een mailtje gestuurd dat ik per 11 november ben uitgeschreven mag dit zomaar ??

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ben je er achter aan gegaan waarom de verwerking zo lang duurt?
tinus1969
2 jaar geleden
Ga niet hier vragen stellen over eat er mag. Bel
VANDAAG je verzuimcoordinator en zeg vriendelijk maar duidelijk dat er een misverstand is.
MarBet
2 jaar geleden
Gek dat je mentor dat niet weet van jou. Onder normale omstandigheden schrijft de school je op een gegeven moment uit als je nooit komt en niet bereikbaar bent. Oftewel: als je niet komt opdagen wordt actief geprobeerd contact te krijgen, lukt dat niet, dan hou je je niet aan de overeenkomst en mag de school die dus verbreken, en jou dus uitschrijven.
Het is gek dat je mentor niet op de hoogte is van de afspraak die met jou is gemaakt, even los van dat dit in november ook wel eens verwerkt mag zijn. Bovendien ben je er wel van dinsdag tot vrijdag als ik het goed begrijp. Het is ook gek als je ineens dit bericht krijgt, zonder dat eerst is geprobeerd contact met je te zoeken.

Antwoorden (1)

Nee, dit mag niet 'zomaar'.
Er moeten goede redenen voor zijn zoals te vaak niet op komen dagen op verplichte uren.
In jouw geval gaat er administratief iets mis. Neem contact op met school en vraag opheldering. Jouw uitschrijving is waarschijnlijk een vervelende fout.