Worden de rapporten van leerlingen bewaard? Zo ja, hoe lang worden de rapporten bewaard?

(In België)

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De school bewaart rapporten in het leerlingendossier minstens 30 jaar. Reden: als je een attest, certificaat of diploma zou verliezen, moet de school altijd een kopie kunnen afleveren.

Welke informatie houdt de school digitaal bij?
• identificatiegegevens (met i.h.b. voornaam en naam, roepnaam, een pasfoto, het rijksregisternummer, gezinssamenstelling, voorrang- en indicatorfactoren);
• persoonlijke kenmerken (met i.h.b. geboortedatum, geboorteplaats, geslacht, nationaliteit);
• elektronische identificatiegegevens (met i.h.b. MAC-adres, IP-adres, toestelnaam, cookies, verbindingsmomenten);
• privé contactgegevens (met i.h.b. telefoonnummer(s), adresgegevens, e-mail);
• evaluatiegegevens (met i.h.b. puntenboeken, remediëring, rapporten, rapportcommentaren);
• gezondheidsgegevens: lichamelijk, psychisch, risicosituaties en -gedragingen (met het oog op begeleiding);
• opleiding en vorming (met i.h.b. vorige scholen, gevolgde richtingen, attesten, deliberatie-beslissingen, -motivaties en -verslagen, getuigschriften en diploma’s);
• aanwezigheid en discipline (met i.h.b. afwezigheidsbewijzen, sancties, tucht);
• afbeeldingen (die niet administratief gebruikt worden);
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank u voor uw reactie