Hoe telt het combinatie cijfer mee voor het eindexamen?

Het combinatiecijfer (VWO) dat vaak bestaat uit CKV , ANW, maatschappij, godsdienst en PWS wordt 1 cijfer. Ik heb gemiddeld hier een 8 dus dat betekent dat ik 2 compensatie punt heb. Ik snap echter niet hoe het werkt. Telt dit gemiddelde (die 8) mee met de 5,5 CE (centraal examen) cijfer regel? Of worden de 2 punten apart bij het gemiddelde van je SE en CE van een vak opgeteld?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
10K

Antwoorden (1)

Het combinatiecijfer telt niet mee bij het centraal schriftelijk.
De vakken waar jij centraal schriftelijk in doet, moeten (los van alle andere resultaten) minimaal 5,5 zíjn of hoger.
5,4 is ook niet voldoende!

Heb je voor de vakken waarin je centraal schriftelijk hebt gedaan minimaal een 5,5 gemiddeld, heb je dat deel gehaald.
Voor het eindcijfer telt dan wel alles mee (schoolexamens en eerder afgeronde vakken zoals BSM en het combinatiecijfer)

Eigenlijk krijg je dan op je lijst de reeds afgeronde vakken.
De overige vakken (Nederlands, Engels....)
wordt het gemiddelde van je schoolexamen en centraal schriftelijk.
Dit cijfer wordt wel afgerond.