In welke cao kan ik de functie van front end developer vinden?

Ik heb al gekeken in de cao van ICT en Grafimedia maar kan het er niet in vinden

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.6K
TurfGraver
2 jaar geleden
CAO is vaak voor een branche niet functie.
tinus1969
2 jaar geleden
Veel technisch-specialistische functies staan niet letterlijk in de CAO. Een front-end developer is blijkbaar een soort programmeur. Kijk dus in de relevant CAO welke functies lijken op front-end developer en/of die een paraplu bieden waar ook front-end developer onder valt.
gvrox
2 jaar geleden
En als je die CAO gevonden zou hebben, wat ga je ermee doen ?

Antwoorden (1)

Een front-end developer (ook wel front-end programmeur of front-end ontwikkelaar) is iemand die verantwoordelijk is voor de technische kant van het front-end (de voorkant) van een applicatie, website of programma. Hij zorgt in feite voor de verbinding tussen het design en de programmatuur die nodig is om het te laten functioneren. Veel front-end developers hebben zich gespecialiseerd in een bepaald framework of een specifieke programmeertaal, zodat er bijvoorbeeld .NET-developers, PHP-developers, Java-developers en C++ developers zijn.
Als je de omschrijving zo leest MOET het onder de ICT-CAO (je bent immers ICT-er) vallen. Wellicht wordt je wijzer als je naar de vacatures kijkt (zie link).
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
gvrox
2 jaar geleden
De vraag is wel hoeveel developers nu eigenlijk onder een CAO vallen, ik denk dat het er relatief weinig zijn. Daarom vraag ik me ook nog eens af waarom vraagsteller de vraag stelde.