Welke studie moet je doen om mensen met een dwangstoornis te kunnen helpen?

Het lijkt me heel interessant om later mensen met een dwangstoornis te helpen. Wat voor studie moet je doen om dit werk te kunnen doen?

3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je zou je moeten verdiepen in een studie psychologie. Goede psychologen zijn in dit geval de beste hulpverleners.
Er zijn heel wat verschillende ondercategorieën van psychologen. Zo kunnen psychologen werkzaam zijn in de geestelijke gezondheidszorg (in België worden deze klinisch psychologen genoemd). Deze psychologen kunnen zich specialiseren in kinderen en jeugd of in de volwassenenproblematiek. Dergelijke psychologen handelen curatief. Maar psychologen kunnen ook preventief actief zijn; denk hierbij aan gezondheidspsychologen die bijvoorbeeld preventieprogramma's ontwikkelen en uitvoeren om de (psychische) gezondheid te bevorderen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lisav285
3 jaar geleden
Bedankt! Ik ga me ff verdiepen in de studie psychologie