Ik zit op de mavo nu, alleen ik vroeg me dus af hoevaak ik mag doorstromen?

zou ik dus in feiten van mavo naar vwo kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Rechtstreeks van mavo naar vwo lijkt mij onmogelijk, daar zul je eerst havo voor moeten behalen.

Antwoorden (1)

Ja, daar is het systeem op ingericht. Mits uiteraard met het juiste profiel.

Stel je slaagt voor mavo (in mavo 4), dan kun je daarna naar havo 4. Slaag je voor de havo (in havo 5) dan kun je naar vwo 5. Slaag je voor vwo (in vwo 6) dan kun je naar de universiteit voor een studie die binnen het gekozen profiel past. Of naar het hbo, maar daar had je ook na de havo naar toe kunnen gaan.

Zo zijn er meer wegen: je kunt ook na de mavo naar het mbo. En aansluitend daarop naar een passende hbo-opleiding. En vandaaruit weer naar de universiteit.
Computoon
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Ik vraag me af of dit allemaal tegenwoordig, in 2021, nog steeds zo makkelijk kan. Het 'stapelen' van studies is immers in de loop van de jaren steeds moeilijker gemaakt, of geldt dat alleen voor de overstap van het hbo naar de universiteit?