Zijn acceptatie en open-mindend waarden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.8K
Amadea
3 jaar geleden
Wat bedoel je te vragen, wat voor soort waarden? Over welk vak gaat dit?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In de zin van waarden en normen! Ik moet waarden benoemen, maar vroeg mij af of dit tussen het rijtje van waarden passen. Bij Nederlands hoort dit
Amadea
3 jaar geleden
Open minded is geen Nederlands maar Engels. Gebruik daar maar het woord ruimdenkend voor.

Antwoorden (1)

Ja.

De tien meestvoorkomende waarden wereldwijd zijn: vrijheid, eerlijkheid, respect, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, gelijkheid, vrede, vriendelijkheid, liefde en veiligheid. Maar er zijn onvoorstelbaar veel meer waarden, waaronder Ruimdenkendheid en Zelfacceptatie. Onvoorwaardelijke acceptatie van een ander valt daar uiteraard ook onder. De norm is dan bijvoorbeeld dat je een ander niet pest omdat die er anders uitziet dan jij (onafhankelijk of het gaat om bijvoorbeeld kleding, lichamelijke afwijking, haardracht, huidskleur).
Amadea