Zijn er Hbo schrijfopleiding in Amsterdam?

Ik heb de Schrijversvakschool gevonden maar, je krijgt geen studiefinanciering en je moet s'avonds naar school. Ook heb ik de Communicatie opleiding gezien op de Hogeschool van Amsterdam maar, dat is meer media schrijven en niet echt Romans en Poëzie. Het liefst doe ik een opleiding in het Engels maar ik kon er geen een vinden. Hopelijk weten jullie een passend opleiding.

3 jaar geleden
2.2K
Antoni
3 jaar geleden
Misschien kan je wel een geschikte schriftelijke thuisopleiding vinden, bijvoorbeeld bij de LOI, het NTI of de Open Universiteit? Al zal je daarbij ook geen studiefinanciering ontvangen, vermoed ik.

Antwoorden (1)

Nee. Er zijn drie Nederlandstalige schrijfopleidingen: de Schrijversvakschool in Amsterdam; de Schrijversvakschool Groningen met vestigingen in Groningen en Zwolle; de Schrijversacademie in Antwerpen.
Bron: tijdschrift Schrijven magazine, februari 2021.
Waarom je deze vraag stelt, weet ik niet - maar vanuit een jarenlange ervaring kan ik je op het goede spoor zetten. Lees eerst eens een flink aantal boeken op het gebied van schrijven, van leren schrijven. Keuze genoeg - uit tientallen boeken.
Enkele suggesties:
- 10 dingen die iedere schrijver zou moeten weten, door I. den Schrijver. Uitg. De Graveinse Abeel.
- De wil en de weg. door Jan Brokkern. Voor beginnende schrijvers. Uitg. Augustus.
- Hoe schrijf ik een goed verhaal, door Damon Knight, Uitg. Het Spectrum.
- Bestseller, door Paul Sebes. Ondertitel: Wat elke beginnende schrijver moet weten. Uitg. Thomas Rap.
- Van kort verhaal naar roman, door Inge Schouten. Uitg. Atlas Contact.
- Het schrijven van een roman, door Arie Storm. Ondertitel: Levensechte personages, overtuigende decors en beeldend taalgebruik. Uitg. Querido.
Toegevoegd op 03 april 2021 12:54: tekst