Ik wil chirurg worden en ik heb mbo diploma verpleegkundige?

Hoe kan ik zo snel mogelijk naar universiteit? En ik heb alleen MBO opleidingen gedaan bedoel ik niveau 1 en 2 endaarna mbo 4 en nu heb ik de diploma 4 verpleegkundig, ik heb nooit op basisschool gezeten, omdat ik buitenlander ben. En mijn vraag is, is het kan alleen een jaar hbo 1 verpleegkundig kwalificatieniveau 5 studeren daana naar uni? Ik weet het niet hoe zal ik verder of wat voor opleiding moet ik heb, zodat ik kan naar universiteit

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.7K
teusvh
3 jaar geleden
Ik denk dat je te laag gekwalificeerd bent voor de universiteit. Maar als je volhoudt, en voldoende intelligent en gemotiveerd bent, dan kan er veel natuurlijk. Alleen duurt het wat langer.
Mijn advies is om te gaan praten met de studieadviseur van de universiteit, die kan je waarschijnlijk alles veel beter uitleggen dan de mensen hier op dit platform.
LeonardN
3 jaar geleden
Je zal VWO met een aantal specifieke vakken moeten doen volgens mij. https://youchooz.nl/nl/opleiding/geneeskunde/over-de-opleiding
Toelatingseisen
Diploma's? Om tot de opleiding Geneeskunde te worden toegelaten, heb je een VWO-diploma nodig met het instroomprofiel: - Natuur en Gezondheid met natuurkunde
- Natuur en Techniek met biologie Zowel wiskunde A als B geven toegang. Andere diploma’s Ook met een einddiploma van HBO of WO word je toegelaten. Je moet dan de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde op VWO-niveau hebben afgerond. Een VWO-diploma oude stijl geeft geen toelatingsrecht meer.
Utrecht
3 jaar geleden
Hoe zijn de theoretische vakken van de verpleegkunde-opleiding je afgegaan? Ging je dit makkelijk af of moest je er hard voor leren?
In het laatste geval moet je je serieus afvragen of een HBO en daarna universiteit wel gepast zijn voor jou. Zeker geneeskunde op de universiteit is een zware studie met veel exacte vakken.
Op welke wijze ben je aan je MBO opleiding begonnen? Waarom is destijds niet voor bijv. havo, vwo gekozen? Niet lomp bedoeld maar als je theoretisch goed onderlegd zou zijn, had je waarschijnlijk al een andere opleidingsroute gevolgd.
LeonardN
3 jaar geleden
"In het laatste geval moet je je serieus afvragen of een HBO en daarna universiteit wel gepast zijn voor jou." Zover ik het begrijp ben je er dan nog niet eens. (wat voor andere opleidingen wel kan)
Je zal ook examen moeten doen voor de VWO-vakken.

Antwoorden (1)

Voor de Universiteit heb je een afgeronde VWO diploma nodig of een HBO. Als je een HBO diploma hebt, zal je nog een schakeljaar moeten doen op de universiteit.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ga verder met verpleegkundig HBO, en mijn vraag was of het kan een jaar als verpleegkundig hbo en daarna uni of moet ik de hele vier jaar als verpleegkundig?