Met welke opleiding leer je uitgebreid met Excel omgaan?

MBO niveau, HBO niveau of universiteit.

3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt ook een losse cursus volgen voor Excel
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Misschien is de ECDL cursus van Excel wel iets voor jou. Hier zijn diverse niveaus is

Antwoorden (1)

Er is niet een specifiek opleidingsniveau waar je uitgebreid met Excel leert omgaan. Mijn persoonlijke ervaring is dat men op WO niveau er eigenlijk wel vanuit ging dat je wist hoe een spreadsheet programma werkte. Voor degene die dat echt niet wisten, was er wel een basiscursus zodat je in ieder geval waardes kon optellen en gemiddeldes kon uitrekenen. Verder ging men er van uit dat je er wel achter kwam.

De praktijk was echter wel dat je noodgedwongen er mee moest werken en dat de leercurve bij de meeste mensen vrij hoog lag, maar wel tot een basisniveau.

Je kan zelf online heel veel opzoeken. Dat is hoe de meeste mensen (onafhankelijk van opleidingsniveau) het uitzoeken. Er zijn zo waanzinnig veel mogelijkheden in programma's als Excel, dat als je 10% van het programma kent, je waarschijnlijk al een super-expert genoemd mag worden.