Hoe groot is de kans op toelating bij de studie geneeskunde?

Hoe is de kans op toelating bij de studie geneeskunde het grootst: een 7 voor wiskunde a of een 6 voor wiskunde b?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Amadea
3 jaar geleden
Je maakt pas meer kans als je allemaal achten hebt.

Antwoorden (1)

Dat maakt niet zoveel uit. De precieze eisen verschillen per universiteit, maar in het algemeen geldt dat je een toelatingstoets moet doen en dat die zwaar meetelt.
Overigens wordt ongeveer 1 op de 3 mensen die zich aanmelden ook geplaatst.
Toegevoegd op 16 februari 2021 20:29: tekst