Welke opleiding op het hbo moet ik volgen als ik kinderoncoloog wil worden?

Hi, ik ben 17 en volg momenteel de opleiding stewardess en ben ook van plan om deze af te maken. Alleen is mn droom eigenlijk altijd al geweest om kinderoncoloog te worden.. daarom is mijn vraag welke hbo opleiding ik daarvoor het best kan volgen als ik mn mbo diploma heb gehaald.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Thecis
3 jaar geleden
Havo
Vwo (kan wellicht met certificaten, net zoals havo)
Studie Geneeskunde (dan ben je basisarts)
Specialisatie oncologie (daarvoor moet je solliciteren)
Aanvullend kinderoncologie, kan misschien gecombineerd worden).

Antwoorden (2)

Geen hbo-opleiding maar beginnen met de studie geneeskunde aan de universiteit en daarna specialiseren.

Om daaraan te kunnen beginnen, moet je eerst geslaagd mjn voor de exacte vakken op VWO-niveau.
Computoon
3 jaar geleden
Met een HBO opleiding kun je geen kinderoncoloog worden. Je zult eerst een universitaire studie geneeskunde moeten doen en daarna specialiseren.