De werkgever heeft niet eerlijk gehandeld. Wat kan ik nu het beste doen?

Hai allemaal,
Ik werk al 3 jaar voor een bedrijf en had een vast contract van 32 uur. Mijn baas had mij vaak via online gevraagd om mee akkoord te gaan dat mijn arbeidsduur werd gewijzigd naar 10 uur, daar was ik het natuurlijk niet mee eens en tekende ik het niet. Op een dag kwam mijn baas naar me toe en zij je moet hier tekenen ik mocht verder niet lezen wat er stond omdat het druk was moest ik maar op hem vertrouwen. Hij zij dit is dat je akkoord gaat dat jou beschikbaarheid wordt gewijzigd. Later ben ik erachter gekomen dat ik voor heel iets anders heb getekend namelijk dat ik er mee akkoord ging dat mijn arbeidsduur werd veranderd naar 10 uur inplaats van 32 uur. De hoofdkantoor wilt niks voor me betekenen, ze zeggen dit is jou handtekening. Ik heb nog de baas erover gesproken ik heb gezegd je loog tegen mij het was duidelijk dat ik er niet akkoord mee ging. Hij zegt letterlijk je mag de beste advocaat inhuren die je wilt maar als jij hier nog wilt blijven werken wil ik er niets meer van horen. Heel onrespect vol en zeer onprofessioneel. Ik ben nog maar een student en dit is mijn bijbaantje maar als nog ik zou dit niet hierbij willen laten liggen. Bij wie kan ik het beste wezen? Een advocaat is te duur, ik ben nog maar een student en dat kan ik niet bekostigen. Voor adviezen hoor ik graag!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
32 uur is geen bijbaantje maar een haast volledige werkweek.
Ik lees in de vraag: "Mijn baas had mij vaak via online gevraagd om mee akkoord te gaan dat mijn arbeidsduur werd gewijzigd naar 10 uur, daar was ik het natuurlijk niet mee eens en tekende ik het niet.
Op een dag kwam mijn baas naar me toe en zij je moet hier tekenen ..... ..... enz...vertrouwen.
Hij zij dit is dat je akkoord gaat dat jou beschikbaarheid wordt gewijzigd."
Er is dus wel het een en ander aan voorafgegaan. Je bent minstens tweemaal gewaarschuwd dat het niet om een positieve wijziging ging maar om arbeidstijdverkorting.

Antwoorden (2)

Je kunt bij het Juridisch Loket informeren of en wat er aan gedaan kan worden. Dit kan online en telefonisch. ... https://www.juridischloket.nl/
Afhankelijk van waar je woont zijn er ook de ConsuWijzer en sociale raadslieden die in veel gevallen gratis kunnen helpen en gratis advies kunnen geven.

Dit kun je een ;harde leerschool noemen : nooit iets ongezien tekenen al vraagt de koning er om :P
Wellicht is het een beter idee om een andere baan te zoeken. Dit is niet eerlijk en het geeft geen goed gevoel om voor en onder zo iemand te moeten werken.
Succes hoor @Liana100!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je 32 uur werkt / hebt gewerkt zou je natuurlijk best een (toegevoegde) advocaat kunnen betalen, want dat is een gewone werkweek, geen bijbaan meer! Maar ik denk dat het niet zoveel zin heeft - je hebt nou eenmaal zelf getekend. En dus ook geen recht op een WW-uitkering, als je akkoord bent gegaan met ontslag voor 22 uur per week? Maar dat is gepraat achteraf. Zoek een nieuwe werkgever - ik hoop dat dat je lukt? En dan met opgeheven hoofd het pand verlaten. En nu, of bij je ontslag, de handelwijze van je leidinggevende duidelijk maken bij je hoofdkantoor - in de hoop dat hij er niet helemaal mee weg komt... Succes met alles!