Heeft een werkgever de plicht een werknemer in te werken?

En is het een ontslaggrond wanneer de werkgever dit niet kan om bedrijfstechnische reden?

3 jaar geleden
Castle
3 jaar geleden
BW7:611 De werkgever en de werknemer zijn verplicht zich als een goed werkgever en een goed werknemer te gedragen. Dit omvat ook het correct (laten) instrueren bij verandering van werk/taak. Als er een ontslag aan te pas komt lijkt mij dat er meer aan de hand is. Ik neem even aan dat je voor een bepaalde takenpakket aangenomen bent en indien de werkgever hierin niet kan inleren dan is hij nalatig. Zoals ik al zei lijkt me dat er meer aan de hand is. Misschien verstandig om een wetswinkel o.i.d. te raadplegen zodat die uitvoeriger op uw situatie kan ingaan.

Antwoorden (1)

Er is geen verplichting om je in te werken, maar het zou wel een stuk efficiënter zijn als je iemand hebt die je in het begin wat op gang kan helpen.