4vwo doen voor de tweede keer, kan je dan nog door naar 5vwo door bijv extra werk?

Aan het begin van 4vwo stond ik er slecht voor, in de tweede trimester heb ik wat beter gepresteerd maar niet genoeg om te voldoen aan de overgaansnormen. Door het coronavirus konden we niet naar school en is de laatste trimester helemaal vervalen(toetsen en 2 herkansingen). De school zou hier rekening mee houden (Net als bij de eindexamenkandidaten) en zeiden dat bij een goede werkhouding je alsnog over kon gaan. Aan het eind van het jaar (trimester 2 dus) stond ik een 5,4 voor Engels, een 5 voor wiskunde B en een 4,4 voor natuurkunde (ik stond ook nog ergens een 8 en een 7). Ik heb zomertakken aangevraagd, maar mijn verzoek is geweigerd en ik moet nu 4vwo doubleren. Overigens zijn er andere leerlingen die net zo slecht stonden als ik wel over naar 5vwo.
Zijn er alternatieven om nu alsnog in 5vwo geplaatst te worden?
Ik hoor het graag als er iets te doen valt, ik ben bereid om alles te doen.
Vriendelijke groet,
Alejandra.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is inmiddels augustus, dus je schooljaar begint al (bijna). Als jouw school heeft besloten dat je niet over mag naar VWO5, omdat zij jouw werkhouding niet voldoende vonden, dan kun je daar nu niets meer aan doen. Misschien had je in je zomervakantie nog wat bij kunnen halen, maar dat is gepraat achteraf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100