Probeer nog eens opgaven te maken die je al eerder in de les of als huiswerk hebt gemaakt. Misschien lukt het de tweede keer beter dan de eerste keer, en blijkt dat je toch wel wat begrijpt van de stof.
Lukt dit niet, vraag dan een medeleerling of een ouder om de leerstof stap voor stap aan jou uit te leggen.
Tegenwoordig kan je ook via Google of op YouTube websites of filmpjes vinden die moeilijke leerstof eenvoudig uitleggen of toelichten. Op YouTube zijn er zelfs verschillende docenten (enigszins) beroemd door hun filmpjes met uitleg over moeilijke leerstof.
Toegevoegd op 01 juni 2020 23:51: tekst
Antoni
3 jaar geleden
Uitleg vragen. Iets leren wat je amper begrijpt kan je niet goed voor leren. Zodra je het begrijpt blijft het pas echt goed hangen. Vraag dus een docent of expert om hulp!