Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn werkgever mijn tijdelijke contract opzeggen als ik om minder uren vraag?

Ik heb een tijdelijk contract van 36 uur dat loopt tot oktober, ik heb een baan aangeboden gekregen voor 24 uur. Ik heb mij werkgever gevraagd of ik 12 uur bij hem kan blijven werken maar hij heeft mij een 0 urencontract aangeboden. mag dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Pieterke
3 jaar geleden
Jij houd je toch ook niet aan het contract als je die nieuwe baan aanvaardt? Waarom zou je werkgever je dan een contract voor 12 uur moeten geven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In principe moet jij jouw 36 uur blijven werken. Dat wil je niet en daarom vraag jij in principe je baas om op basis van wederzijds goedvinden het contract te beëindigen. Dat je baas daarin meegaat is een geste van hem. Dat hij je óók nog een 0-urencontract aanbied is een dubbele geste. Dus, ja dat mag. JIJ pleegt immers zelf contractbreuk.
(Lees meer...)
Pieterke
3 jaar geleden
Plus voor het antwoord!
Antoni
3 jaar geleden
Het op basis van wederzijds goedvinden beëindigen van een contract contractbreuk noemen gaat véél te ver! Contractbreuk is juridisch gezien iets heel anders en gaat veel verder dan waar de vraagsteller het over heeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ logisch Ozewieze....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
@Antoni
Klopt in dit stadium is het nog een beëindiging met wederzijds goedvinden.
Wat ik bedoel is dat de vragensteller de gene is die het initiatief neemt en de vragende partij is. Ik heb even geen betere term voorhanden zonder er een heel (irrelevant) verhaal van te maken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding