Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een medewerker heeft zelf ontslag genomen en is nu ziek Hoe wordt het nu geregeld?

Goedendag. Een medewerker in mijn bedrijf heeft zelf ontslag genomen. Uitwerktermijn loopt op a.s. vrijdag af. Vanmorgen meldde ze zich ziek. Als ze langer ziek blijft moet het bedrijf haar nog in payroll hebben? Ik dacht van niet, maar nu hoor ik van een paar mensen dat zo kan zijn. Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jullie moeten haar 'ziek uit dienst' melden bij het UWV. Het ontslag blijft gewoon staan, maar helaas blijft jouw bedrijf wel verantwoordelijk voor het reintegratietraject, ondanks het feit dat deze persoon niet meer in dienst is. Vaak melden mensen zich op deze manier ziek omdat een volgende baan niet doorgaat of men eigenlijk geen zin heeft in de nieuwe baan.

Het UWV zal de ziekteuitkering betalen aan de ex-medewerker, maar helaas vervolgens op jouw bedrijf 'verhalen' via de premie ZVW omdat je nog 10 jaar lang na uitdiensttreding verantwoordelijk blijft voor deze werknemer en voor de premie ZVW wordt gekeken naar de ziektegevallen.

Bovenstaand antwoord is alleen van toepassing in het geval de medewerker na as. vrijdag nog ziek is.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding