wat houd een Europese aanbesteding in? en kan een werknemer daar invloed op hebben?

Ik ben chauffeur bij een bedrijf die werkt met een Europese aanbesteding. Ik ben slecht op de hoogte wat dat nou precies in houd. tevens heb ik natuurlijk mijn voorkeuren qua werkvoertuigen en ben ik benieuw of ik daar als werknemer invloed op kan hebben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Nee dat kan je niet een europese aanbesteding houdt in dat er veel offertes moeten worden aangevraagd door Europa. Daar uit moet de beste worden gekozen die aan de beschrijvingen voldoet.
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus uit eindelijk beslist de werkgever? dus ik kan hem wel vertellen dat ik een voorkeur heb?
ronron1212
3 jaar geleden
Ja dat kan je hem best wel vertellen alleen hij bepaaldde eisen waaraan ze moeten voldoen.
Een Europese aanbesteding is een openbare aanbesteding volgens europese regels. Dit is verplicht voor de overheid en de gesubsidieerde sector.
Het grote kenmerk is,dat de inkoper vantevoren moet opschrijven in een bestek wat hij wil en hoe hij objectief een leverancier kiest.
De inkoper kan dus niet zomaar een vriendje bellen.
Jij kunt natuurlijk tegen je baas je voorkeuren opgeven en msskan dat in het bestek komen.