Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een hbo instelling meer dan 60 punten vragen voor de P?

Ik Heb nu 60 punten uit mijn eerste jaar behaald. Door conversies staat er nog 1 vak open van 3 punten uit mijn eerste jaar, wat betekent dat ik 63 punten zou moeten halen voor mijn P. Nu is mijn vraag of dit mag?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Voor je P moet je 60 punten halen, maar niet zomaar 60 punten. Er staat vastgesteld welke vakken je moet halen, bij elkaar mogen die vakken niet meer dan 60 punten zijn. Dat betekend echter niet dat als je een ander vak haalt dan die vastgesteld staat en je daarmee op de 60 punten komt dat jij je P behaald. In een heel extreem geval zou dat namelijk betekenen dat jij bij wijze van spreke met allemaal vakken van de opleiding Nederlands een Scheikunde P kan halen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je zou nog naar de documentatie die je van je studie hebt gekregen kunnen kijken en achterhalen of je inderdaad een vak hebt gehaalddat je niet voor je P meetelt. Als dit niet waar blijkt de zijn, of je bent er het niet mee eens, ga dan met goede argumenten naar de examencommissie om alsnog je gelijk te halen. Succes :).
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+
De 60 punten die bij jouw propedeuse horen moet je halen.
Of de opbouw klopt niet. Moet je kunnen natellen, of je hebt punten gehaald die bij je bachelor horen.
Tellen dus en kijken of jouw P zelf idd uit 60 punten bestaat (kan me moeilijk voorstellen dat daar de fout zit)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding