Mag een hbo instelling meer dan 60 punten vragen voor de P?

Ik Heb nu 60 punten uit mijn eerste jaar behaald. Door conversies staat er nog 1 vak open van 3 punten uit mijn eerste jaar, wat betekent dat ik 63 punten zou moeten halen voor mijn P. Nu is mijn vraag of dit mag?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Voor je P moet je 60 punten halen, maar niet zomaar 60 punten. Er staat vastgesteld welke vakken je moet halen, bij elkaar mogen die vakken niet meer dan 60 punten zijn. Dat betekend echter niet dat als je een ander vak haalt dan die vastgesteld staat en je daarmee op de 60 punten komt dat jij je P behaald. In een heel extreem geval zou dat namelijk betekenen dat jij bij wijze van spreke met allemaal vakken van de opleiding Nederlands een Scheikunde P kan halen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Je zou nog naar de documentatie die je van je studie hebt gekregen kunnen kijken en achterhalen of je inderdaad een vak hebt gehaalddat je niet voor je P meetelt. Als dit niet waar blijkt de zijn, of je bent er het niet mee eens, ga dan met goede argumenten naar de examencommissie om alsnog je gelijk te halen. Succes :).
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+
De 60 punten die bij jouw propedeuse horen moet je halen.
Of de opbouw klopt niet. Moet je kunnen natellen, of je hebt punten gehaald die bij je bachelor horen.
Tellen dus en kijken of jouw P zelf idd uit 60 punten bestaat (kan me moeilijk voorstellen dat daar de fout zit)