Is gebruik maken van de fietsregeling van een werkgever nadelig voor je pensioen en uitkering?

Wordt je uitkeringsgrondslag verlaagd door die regeling te verzilveren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als het gaat om de fietsregeling zoals die op 01-01-2020 is ingegaan: die leidt niet tot een lagere uitkeringsgrondslag.

Voor de leasefiets van de zaak moet 7% van de waarde worden bijgeteld bij het loon waarover belasting wordt betaald (op jaarbasis). Hetzelfde idee als bij de auto van de zaak die ook prive wordt gebruikt.
Computoon