Wat is het pensioenvoordeel in meer werken dan je contract en dan meer vrij nemen?

Ik krijg de keus tussen een groter contract of meer werken dan contract en dan meer vrij nemen maar ik begrijp verschil niet voor mijn pensioenrechten. Krijg ik bij meer werken dan contract ook meer pensioen of is dit gelijk omdat het uienaantal dat ik feitelijk werk gelijk blijft onder de streep?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Dat verandert toch niet alles blijft toch gelijk alleen de verdeling van de uren veranderd.

Antwoorden (1)

In het algemeen geaproken, wordt voor pensioen rekening gehouden met "vaste" salariscomponenten. In die zin zou bijv. een fulltime contract voor het pensioen straks gunstiger zijn dan een parttime contract waarbij meer uren worden gewerkt dan dat parttimepercentage. Dat is echter variabel loon.
Computoon