Waar kan ik over Zuid-Korea studeren als een HBO studie?

Hallo, ik heb erg veel interesse in Zuid-Korea en zou dit graag willen laten terug komen in een studie. Ik vind bijvoorbeeld de opleiding 'oriëntaalse talen en communicatie' bij hogeschool Zuyd heel interessant en leuk, maar ik zou het het liefst met Zuid-Korea willen. Weet iemand of dit ergens mogelijk is, of wat er op lijkt. Dus ik zoek naar een opleiding (hbo) waar Zuid-Korea in verbonden is, bijvoorbeeld hoe je er business mee kan doen. Het hoeft niet per se in Nederland te zijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

In Leiden kun je Koreastudies studeren. In drie jaar tijd leer je dan van alles over eeuwenoude tradities en moderne leefgewoonten door de cultuur, geschiedenis en taal intensief te bestuderen. Het is niet mogelijk dit alleen voor Zuid-Korea te leren, Noord-Korea is erbij inbegrepen.

Als toelatingseis is een propedeusediploma van een Nederlandse HBO instelling voldoende. Het hangt uiteraard af van jouw talenten welke opleiding dan het geschiktst kan zijn. Zelf noem je al talen en communicatie. Dat is alleen mogelijk in Maastricht.

Je zou ook aan de Hogeschool van Amsterdam de opleiding Trade Management Azië kunnen gaan volgen. Dan is het aanbevolen om belangstelling voor economie en recht te hebben. Als er daar voldoende belangstelling voor is kun je er ook alvast Koreaans leren.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super bedankt!! Ik ga het bekijken :)