Is farmacie vooral scheikunde of biologie, maakt het uit als je biologie je minder trekt?

Ik zit momenteel in 5 VWO met een NT/NG profiel. Langzamerhand moet ik mijn keuze maken voor een vervolgopleiding, maar ik twijfel bij farmacie.
De opleiding lijkt me heel interessant. Ik trekt ook naar wiskunde, natuurkunde en scheikunde. Het is alleen zo dat biologie mij minder goed afgaat. Maakt dat veel uit? Als ik kijk naar toelatingseisen is biologie dat niet. Ik vroeg me af of het bij farmacie meer draait om scheikunde/natuurkunde/wiskunde of eerder biologie.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Farmacie en Farmacologie zijn beide erg medische vakken waarbij je dus begint met veel studie medicijnen en eventueel biochemie. Biologie is dus zeker zo belangrijk als scheikunde.
Waar gaat Farmacie over?
In de studie Farmacie verdiep je je in onderwerpen als:
•de chemische structuur van een geneesmiddel
•de spijsvertering en het zenuwstelsel
•de weg van een geneesmiddel in het lichaam
•de berekening van de juiste dosering
•de begeleiding van patiënten bij het gebruik van geneesmiddelen