Waarom heeft het speciaal onderwijs geen tropen rooster?

Zover ik weet heeft het speciaal onderwijs geen tropen rooster, vorige zomer was het 30 graden+ maar geen tropen rooster, wel mochten we kleine ventilators meenemen en flesjes water. Maar voor de rest helemaal niks

2.2K

Het beste antwoord

Niet alle scholen hanteren een tropenrooster het is per school de schoolleiding bepaald dat.
Voor speciaal onderwijs is het nog lastiger hiervoor moeten er taxi roosters worden aangepast en dat moet maar net kunnen ook.
Waarom de ene school wel en de andere niet? Scholen mogen zelf bepalen of ze een tropenrooster hanteren. Niets moet, veel mag, er zijn geen algemene regels. Bij een tropenrooster kunnen lesuren vervallen of kan de school ervoor kiezen eerder op de dag te beginnen.
Er is een addertje onder het gras: het minimum aantal lesuren per schooljaar mag door dit tropenrooster niet in gevaar komen. 'Scholen zijn hier zelf verantwoordelijk voor', zegt een woordvoerder bij het ministerie van Onderwijs.
ronron1212
4 jaar geleden
Draaiendeeend
4 jaar geleden
Eindelijk!, een goed antwoord voor mij, DANK JE WEL, hopelijk kan ik mijn moeder overhalen om mij in de zomer te brengen en te halen, want 1 uur in een koek blik zonder airco is niet normaal heet in de zomer.
nounka
4 jaar geleden
van een tropenrooster had ik tot twee minuten geleden nog nooit gehoord zelfs
MarBet
4 jaar geleden
@draaiendeeend, dat zal niet echt helpen. De school bepaalt het rooster, dus het maakt niet uit of je gehaald en gebracht wordt. Wat ronron1212 bedoelt is dat een wijziging in het rooster lastiger te realiseren is voor speciaal onderwijs, vanwege bijvoorbeeld taxiroosters. Als de school geen aanpassing doet, moet jij gewoon naar school, ook al kan je moeder jou halen en brengen.
Maar ik denk dat er wel eisen zijn aan het klimaat binnen de school en dat er dus wel maatregelen genomen moeten worden om de extreme warmte enigszins buiten de deur te houden. Ik weet niet precies hoe dat zit, je zou daar eens naar kunnen vragen op je school.