Gaat het om de deeltoets of het eindcijfer voor cum laude op de universiteit?

Ik heb een algeheel cijfergemiddelde van 8,0, geen enkel eindcijfer lager dan 7,5 en mijn masterscriptie afgerond met een 8,5. Wél heb ik voor een deeltoets eens een 6,5 gehaald, maar voor de tweede deeltoets een 8,0 en dit werd samen als eindcijfer een 7,5. Gaat het om het eindcijfer of worden de deeltoetsen ook meegewogen om cum laude af te studeren aan de universiteit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het gaat om eindcijfers en gemiddeldes, maar er kunnen extra voorwaarden worden gesteld. Dat is verschillend per opleiding. Er zijn geen wettelijke regels voor het toekennen van een 'cum laude'. Informeer bij je eigen universiteit, en bij je eigen studierichting (per studie en zelfs per jaar kunnen de regels verschillen!) wat voor jou van toepassing is.