Ik moet een entree-opleiding (MBO1) doen, kan ik daarna een mbo 2 medewerker ict opelding volgen?

ik moet een MBO1 ( Entree Opleiding ) volgen om mijn mbo1 te behalen.
Maar MBO 1 heb je niets dat heeft te maken met ICT, zou ik hierna wel een MBO 2 Medewerker ICT opleiding mogen volgen.
Ik ben erg leergierig en ben geintereseerd deze opleiding te voldaan.
Dus vervolgopleidingen te behalen van ICT.
Ik kan geen informatie vinden op Google,

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
MarBet
4 jaar geleden
Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar zou je aanraden contact op te nemen met het ROC en te vragen naar mogelijkheden. Op de school waar ik werk, zouden er mogelijkheden zijn om tijdens je entree opleiding al deels de mbo 2 opleiding te gaan volgen, als dit voor jou haalbaar is. Eventueel kan dan zelfs besloten worden dat je zonder de entree opleiding doorgaat met niveau 2, als blijkt dat je dat aankan.
Kijk wel even op de site of het ROC de niveau 2 opleiding ICT aanbiedt. Sommige scholen bieden alleen niveau 3 en 4 en dan wordt het natuurlijk lastiger.
In elk geval ben je na het halen van je entree diploma toelaatbaar voor elke niveau 2 opleiding.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Je mag je aanmelden voor deze opleiding met:
• een diploma van de Entreeopleiding (MBO niveau 1)
• een diploma vmbo basis
SimonV