In welke taal wordt de studie tandheelkunde gegeven (Nederlands/Engels/Duits)?

In welke taal wordt de studie tandheelkunde gegeven, denk aan Nederlands, Engels, Duits etc.
En moet ik verplicht Duits examen doen om te worden toegelaten voor de studie?

4 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (3)

Bij de Radboud uni is het Nederlands buitenlandse studenten moeten het Nederlands beheersen
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+gewoon goed
anoniem25
4 jaar geleden
Hi Simonsdochter, bedankt voor je antwoord!
Ik zit inderdaad op het vwo (3) en docenten Duits vertelde mij dat ik verplicht Duits moet volgen voor deze studie, dus vandaar deze vraag.
Wat fijn dat je ook een foto van de boeken heb gestuurd, ik zal het bewaren zodat ik een beetje een inzicht krijg.
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi anoniem25,
Hoeft echt niet dat Duits.
Ik zal bij mijn antwoord nog een link zetten over het pakket. Want jij moet nu inderdaad je pakket samenstellen.
Zet ik wel bij mijn eigen antwoord ;-))))
De studie is (iig in Amsterdam en Nijmegen) in het Nederlands. Het zou me iets verbazen als de studieboeken (geheel of deels) in het Engels zijn - dat is tegenwoordig bij bijna alle biomedische studies het geval.
Correctie: Het zou me Niets verbazen als..... (te snel getypt).
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@tinus
Jij geeft aan:
Het zou me iets verbazen als de studieboeken (geheel of deels) in het Engels zijn.
Waarschijnlijk bedoel je: het zou me NIETS verbazen.
AL mijn studieboeken Chemie, Biochemie, Organische Chemie, Analytische Chemie, Klinische Chemie en Microbiologie waren in het Engels. De boeken waren allemaal al prijzig, maar vertalingen in het Nederlands zouden helemaal niet te betalen zijn vanwege de te kleine oplagen.
Thecis
4 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt dat het je niets zou verbazen ipv iets ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En ja, de colleges worden in het Nederlands gegeven. Het zijn doorgaans Nederlandse hoogleraren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen min, de aanname begrijp ik helemaal, maar in dit geval zijn ook de boeken in het Nederlands.
tinus1969
4 jaar geleden
@Simonsdochter 'maar in dit geval zijn ook de boeken in het Nederlands.'
Denk je dat of weet je dat? De boeken voor geneeskunde/arts zijn grotendeels in het Engels.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hi, weet ik zeker. Bij mijn antwoord staat ook de lijst.
Toevallig vorig jaar ook nog met mijn dochter in Nijmegen tandheelkunde geweest.
Maar je hebt een punt. We zijn in Maastricht geweest bij biomedische wetenschappen (boeken en doceren in het Engels) en geneeskunde (was een bepaalde keuze).
Tandheelkunde wordt gewoon in het Nederlands gegeven.

De boekenlijst (Nijmegen) voeg ik toe als foto.
Deze zijn ook allemaal gewoon in het Nederlands.
(Ook boek 8, terwijl de titel misschien een verkeerd beeld geeft).

Duits is niet verplicht.
Ik neem aan dat je vwo doet.
Jouw talen zijn dan verplicht Nederlands en Engels.
Jouw derde taal mag je kiezen: doe je gymnasium dan wordt dat Latijn of Grieks, doe je atheneum dan wordt dat Frans, Duits en sommige scholen bieden nog andere talen aan.

Foto toevoegen lukt momenteel niet.
Volgt dus.....
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
anoniem25
4 jaar geleden
Hi Simonsdochter, bedankt voor je antwoord!
Ik zit inderdaad op het vwo (3) en docenten Duits vertelde mij dat ik verplicht Duits moet volgen voor deze studie, dus vandaar deze vraag.
Wat fijn dat je ook een foto van de boeken heb gestuurd, ik zal het bewaren zodat ik een beetje een inzicht krijg.
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.vavocollege.nl/profielkeuze.html Ik heb even gekozen voor de vavo (is het meest algemeen).
Je ziet dan ook dat je kiest uit Duits of Frans. (Als jouw school meer talen aanbiedt, mag je daar naast Nederlands en Engels ook uit kiezen).
Eisen tandheelkunde is alleen een NG of NT profiel.
Zorg bij NG dat je als keuzevak natuurkunde kiest.
Zorg bij NT dat je als keuzevak biologie kiest, op sommige scholen is biologie verplicht. Zelf zit ik in het onderwijs, weet waar ik over praat.
Dochterlief heeft vorig jaar in Nijmegen gekeken bij tandheelkunde (wilde ze uiteindelijk toch niet). Dus ook nog op een opleiding zelf gekeken. Succes, en misschien is de docent Duits grappig ;-)))))