Wat is de gemiddelde leeftijd bij EF taalreizen in Miami?

Hey! Als alles gaat volgens plan, vertrek ik in september volgend jaar voor 6 weken naar Miami met EF. Mijn enigste struggle is dat ik dan nog 17 ben. Ik heb vernomen dat er toch wel echt een groot verschil is in vrijheid tussen minder-en meerderjarigen. Mijn vraag is dan ook of er veel 17-jarigen in Miami zijn? Val je uit de boot als minderjarige? En zijn ze echt zo streng of doen ze toegevingen als bijvoorbeeld al je vrienden 18 zijn? Alvast super bedankt !

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Ga er maar van uit dat men in Amerika behoorlijk streng is met de wetgeving.
Amadea
4 jaar geleden
De vraag gaat niet over het drinken van alcoholische drank, maar over een taalreis.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Helemaal niet voor de alcohol dat ik het wel weten hoor! Zou gewoon graag eens iets gaan uit eten of een concert meemaken en dan is het niet zo evident om voor 23uur in de campus te zijn. Enkel daarmee de vraag.

Antwoorden (1)

EF taalreizen voor middelbare scholieren zijn speciaal voor leerlingen van 13-18 jaar. Als 17jarige val je niet op maar ben je één van de vele.
Als je vraag het gebruik van alcohol of drugs betreft het volgende:
alcoholische dranken nuttigen is in Florida (Miami) geoorloofd vanaf 21 jaar. Dit geldt voor alle alcohol; bier, wijn én sterke dranken. Legitimatie is verplicht als men twijfelt of je wel aan de leeftijdsgrens van 21 jaar voldoet en een bar of club wilt betreden. Ook bij het aankopen van alcoholische dranken in een supermarkt of drankwinkel zal je bij enige twijfel je moeten legitimeren. Nog geen 21 jaar, vergeet het dan maar. Dus ook voor je vrienden van 18jaar. Op dit gebied heeft de Verenigde Staten één van de strengste wetgevingen binnen de westerse wereld.
Drugs zijn sowieso uit den boze, ongeacht de leeftijd. Het bezit, het handelen in en het gebruik van alle soorten drugs is verboden in Florida. Een gedoogbeleid bestaat niet en wie de regels overtreedt, ongeacht de leeftijd, alleen of in groepsverband met meerderjarige vrienden, moet hiervoor boeten, de wetten en de straffen liggen op dit gebied hoger dan in Nederland.
Je bent, zeker in Amerika – Florida verantwoordelijk voor je eigen handelen. Als je als 17jarige een wet overtreedt geldt er geen vergoelijking als je onderdeel bent van een groep vrienden die toevallig allemaal ouder zijn. In de Verenigde Staten is de politie niet altijd je beste vriend, justitie straft streng, je bent zelf verantwoordelijk voor je daden, bv als je met behulp van oudere vrienden probeert een gelegenheid binnen te komen, waar je gezien je leeftijd niet mag worden toegelaten.
Ik zie je toevoeging dat het niet om alcohol e.d. gaat. Maar staande blijft dat je verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag. Moet je voor 23.00 uur binnen zijn op grond van je leeftijd, en heb je geen toestemming om gebruik te maken van een uitzondering, dan moet je je daaraan houden.
Toegevoegd op 28 november 2019 19:46: bron, tekst