Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werk als operator van 6tot 14:10 mijn leidinggevende bepaald waneer ik met pauze moet, wat kan ik daaraan doen?

Ik werkte als operator bij floraholland aalsmeer we nemen ons pauze samen en op tijd 3:30 werken pauze, maar onze afdeling is overgenomen door andere bedrijf, die bepaalt waneer ik de pauze moet nemen en ook nog appart dus personeel moet appart pauze nemen niet samen dat betekent voor sommige medewerkers pas na 6uur werken dan pauze nemen we hebben een contract van 38uur per week in een 3ploegdienst
Graag hier reacties want ik denk dat personeel na 4uur werk moet een pauze nemen
Gr Amin

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
LeonardN
4 jaar geleden
Val je onder een CAO, of staat hier iets over in je contract/bedrijfsregeling?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/wettelijke-regels-pauzes-tijdens-werk
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
als het goed is mag je maximaal 5,5 uur werken zonder pauze
Computoon
4 jaar geleden
Gast: nee. Dat staat niet in de wet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zie de betreffende brochure hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/documenten/brochures/2011/04/29/de-arbeidstijdenwet-nederlands
Zolang ze zich aan die wettelijk verplichte 30 minuten houden, doen ze dus niets verkeerd.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 16 november 2019 14:51: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Arbeids- en rusttijden
• 9 uur rust per 24 uur.
• pauze na 4 uur arbeid (van ten minste 15 minuten).
• 36 uur aaneengesloten rust per week.
• 13 vrije zondagen per jaar.
• 60 uur arbeid in één week.
• gemiddeld 48 uur per week gemeten over 16 weken.
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je de bron geven? In plaats van de tekst van die bron?