Welke vakken heb je nodig om van 4 Vmbo TL naar 4 Havo te gaan?

Welke vakken zijn verplicht om van 4 TL naar 4 Havo te gaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.examenblad.nl/veel-gevraagd/doorstroming-vmbo-tl-naar-havo-4/2017/vmbo-tl?regime=hflinks&horizon=vga6k854m5p9 Dat verschilt per school. Vraag je huidige school voor advies. Volgens mij moet je iig je vmbo tl diploma al hebben met cijfers van minimaal 6,8. Informeer bij je school.

Antwoorden (1)

Jouw vraag gaat over de vakken.

Indien je overstapt naar havo, kom je in de vierde en heb je al de profielkeuze.
Jouw profiel op mavo moet dus aansluiten op het profiel van havo.

Iedereen moet verplicht Nederlands en Engels doen. Ongeacht het profiel.

Indien jij op mavo geen examen hebt gedaan in wiskunde kun je alleen CM volgen op havo. Dat is op havo het enige profiel waar je wiskunde mag laten vallen.

Wil je op havo NT doen, zul je wiskunde B moeten doen.

Kortom, Nederlands en Engels zijn verplicht. Wiskunde ook (behalve bij CM).
Jouw mavo profiel moet aansluiten op jouw havo profiel. De verplichte vakken per profiel (dus zonder Nederlands en Engels) kun je ook in de link zien, maar nogmaals is eigenlijk niet nodig, omdat je hetzelfde profiel zult moeten volgen op havo.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus ik kan bijv wel biologie laten vallen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je mij zegt welk profiel je hebt gedaan op mavo (met vakken), kan ik jou zeggen welk profiel je dan kunt doen op havo (zonder biologie uiteraard).