Bij wie blijft de loonheffingskorting aan?

Hallo,

Ik werk nu en heb loonheffingskorting aanstaan. Ik weet dat ik alleen bij 1 baan loonheffingskorting aan kan zetten. Maar als ik nu een tweede baan neem, en ik doe bij mijn tweede baan de loonheffingskorting aan, is het dan zo dat de loonheffingskorting van mijn eerste baan automatisch uitgaat of?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Nee die gaat niet automatisch uit dat zul je zelf moeten aangeven bij je werkgever van je eerste baan
ronron1212
4 jaar geleden
Nee.

Maar je mag er natuurlijk ook voor kiezen om bij de eerste werkgever de korting aan te laten staan en 'm bij de tweede werkgever niet aan te laten zetten.

En als je na dit jaar aangifte doet voor de aangifte inkomstenbelasting wordt alles opnieuw doorgerekend.
Computoon
4 jaar geleden
Nee, dat gaat niet automatisch. Het meest handig is het om het ‘aan’ te zetten bij de baan waar je het meeste verdient (in totaal, niet per uur).