Waarom is natuurkunde niet verplicht om officier vlieger te worden bij defensie?

Ik was aan het kijken naar de opleiding om officier vlieger te worden bij defensie en ik vroeg mij af waarom het niet verplicht is om natuurkunde te hebben gehad bij je vwo opleiding. Dit komt omdat als je piloot wilt worden bij een luchtvaartmaatschappij je het wel nodig hebt / verplicht is voor de opleiding.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Dat doen ze om de drempel om te solliciteren niet te hoog te leggen.
Defensie heeft moeite om aan voldoende personeel te komen.
Uiteraard zul je je kennis van natuurkunde moeten bijspijkeren tijdens de opleiding.
Een basaal besef van zwaartekracht, om maar een voorbeeld te noemen, is wel belangrijk voor die functie.