Kan ik een subsidie krijgen als op latere leeftijd een HBO opleiding ga doen?

Op dit moment werk ik 32 uur p/w als analist op een klinisch chemisch lab.
Door robotisering is er steeds minder werk in mijn functie.
En het werk word steeds minder leuk.

Nu wil ik graag de opleiding sociaal werk gaan doen. Maar 32 uur erbij werken is een tikje teveel.

Ik heb een gezin, een koophuis en een auto. Dus voldoende vaste lasten die ook betaald moeten worden als mijn inkomen wegvalt.

Is er een mogelijkheid om het verlies van inkomen ergens mee te compenseren?
Het hoeft niet volledig aangevuld te worden, maar zonder inkomen ga het helaas niet lukken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Antoni
5 jaar geleden
Een klein beetje off topic: misschien is er binnen de organisatie een personeelsfunctionaris (HR-medewerker) die je kan helpen bij het maken van keuzes in je carrière, binnen of buiten de organisatie? Hij of zij kan je waarschijnlijk ook adviseren over de financiering van die keuzes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heeft u al eens overwogen en lerarenopleiding te gaan doen? Daar is nu veel geld voor beschikbaar in de vorm van subsidies.

Antwoorden (1)

Deze opleiding wordt ook in deeltijd aangeboden, dan ga je uit van zo'n 20 uur studie per week. Dat is bedoeld om naast andere bezigheden te doen. Misschien kan je partner wat meer gaan werken, en jij wat minder? Daarnaast zou je misschien van je werkgever wat financiële steun kunnen krijgen, of kijken of je een studiefonds kunt vinden. Maar over het algemeen zal je het zelf op moeten lossen. Ik heb ervaring met deeltijdstuderen naast een parttime baan - het is héél pittig, maar het kan wel - en het is héél bevredigend!
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Goed gemotiveerd! +