Hoeveel aanmeldingen zijn er dit jaar voor de studie geneeskunde op het ErasmusMC?

Weet iemand hoeveel aanmeldingen er dit jaar zijn voor geneeskunde op het Erasmus in Rotterdam?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10K

Antwoorden (1)

Rotterdam telt jaarlijks ongeveer 410 nieuwe studenten Geneeskunde. Dat is het aantal plaatsen dat daar voor beschikbaar is. Het is daarmee de grootste opleiding Geneeskunde van Nederland.

Voor het studiejaar 2018/2019 waren in totaal 9174 aanmeldingen binnengekomen, terwijl de capaciteit 2785 plaatsen is. Minder dan één op de drie aanmelders maakt dus kans om tot de studie te worden toegelaten. De kans op een plek is relatief het grootst in Rotterdam en het kleinst in Maastricht.

Er is nog verschil tussen kandidaten met een gemiddeld eindcijfer van 8+, die direct worden toegelaten, en kandidaten met een lager cijfer.

Over 2017 heb ik het aantal aanmeldingen gevonden: 996. En aangezien in medisch contact staat dat het aantal stijgende is, zal het dit jaar boven de 1000 zitten.
Amadea
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Maar is het cijfer voor specifiek dit jaar al bekend? Daar vroeg @filantroop specifiek om.
Amadea
5 jaar geleden
Nee. Dit jaar is nog maar 20 dagen oud, dat kan nog niet bekend zijn...
tinus1969
5 jaar geleden
@Amadea, vziw is de inschrijving voor Geneeskunde op 15 januari gesloten.