Is het mogelijk om een extra gekozen vak te laten vallen en in plaats daarvan een ander vak te doen?

Ik zit in 4 havo en ik wil hierna heel graag naar het vwo gaan. Ik heb nu een N&G profiel en daarbij een extra vak namelijk aardrijkskunde, alleen we zitten nu al op de helft van het schooljaar en ik wil aardrijkskunde eigenlijk laten vallen, omdat ik het nogal moeilijk vind en ik ben bang dat ik dat vak niet zal halen. Ik heb dus al geprobeerd om in plaats van aardrijkskunde, informatica te gaan doen alleen dat lieten ze mij niet doen, want het wordt gegeven op een andere school en anders loop ik teveel achter, maar is het mogelijk om nu toch aardrijkskunde te laten vallen en een andere vak te kiezen en dat je het dat gewoon zelf in haalt van wat je hebt gemist. Zo ja, welke vak is dan het beste om te kiezen waarbij je niet zoveel hoeft in te halen of wat is het handigst om te kiezen ? Want kan dit eigenlijk wel dat je dan nu nog van vak wisselt ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat alleen jouw school en decaan je dat kan vertellen. Zij weten dit soort dingen het beste. Vraag hen!

Antwoorden (2)

Ik heb mijn hele pakket in het begin van 5 vwo ook nog omgegooid toen was het niet echt een probleem, maar ik denk dat dat per school kan verschillen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Jessie,
Het verschilt nogal per school hoe makkelijk ze je vakken laten veranderen. Ik heb vorig jaar ook met N&G mijn havo examen gehaald en zit nu op vwo 5. Ik had geen 2e vreemde taal of extra vak, maar mocht toch Frans kiezen om naar het vwo te gaan, ondanks de 2 jaar achterstand. Ik zou het afraden om tekenen of handvaardigheid te kiezen, aangezien je dan met grote projecten achterloopt en je hebt nog extra kunstgeschiedenis. Informatica is fijn omdat het geen examen heeft, en naar mijn mening is de achterstand van havo 4 best in te halen. Frans of Duits kan je ook doen, je hebt dit al in de 1e 3 jaar gehad en volgens mij is het begin van havo 4 vooral herhaling. Bedrijfseconomie vind ik persoonlijk niet echt passen bij N&G, maar is altijd een optie natuurlijk.
Ik zou dus eigenlijk aardrijkskunde blijven doen en er meer energie in steken. Je hebt hierbij geen achterstand. Als dit echt niet gaat kun je voor Frans of Duits gaan als je redelijk goed bent in talen en het niet te zwaar vindt.