Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke kleuren zijn overdag op een beamer het beste te zien?

Ik gebruik tijdens een presentatie witte letters op een donkergroene achtergrond. nu moet ik een afbeelding laten zien bestaande uit 2 kleuren. heeft iemand hier ervaring mee en een idee welke kleuren ik het beste kan gebruiken?

2.1K
Amadea
5 jaar geleden
Kan er in de ruimte waarin die presentatie wordt gegeven geen licht gedempt worden?
Ambitionzazahg
5 jaar geleden
ik denk wel enigszins, maar ik wil hoe dan ook zo duidelijk mogelijk alles kunnen presenteren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer je overdag op een wit scherm presenteert moet je voornamelijk donkere en felle kleuren gebruiken. De witte achtergrond en het daglicht creëren een 'witte waas' over je presentatie heen. Je kunt zo'n witte waas ook in je powerpoint simuleren door een wit vierkant over je presentatie te plakken en deze een transparantie van bijvoorbeeld 40% te geven. Je krijgt dan een indruk van wat er met de kleuren gebeurd wanneer ze 'witter' worden. Dit voorbeeld heb ik als afbeelding toegevoegd aan mijn antwoord.

Vermijdt in elk geval pasteltinten. Wanneer je onvermijdelijk toch lichte tinten heb in afbeeldingen, tabellen of tekst probeer deze dan te accentueren met donkere randen/zwarte kaders
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding