Waar hoort 'men' bij in het Duits?

Met werkwoorden vervoegen moet ik ook wel eens men loopt zeggen in het Duits. Hoort dit bij er/sie/es, ihr, sie of een andere? Wie kan mij helpen? Al vastbedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.9K
LeonardN
5 jaar geleden
Bedoel je te vragen: "Als ik een werkwoord moet vervoegen op "men" bij welke groep hoort "men" dan?"

Het beste antwoord

Het is derde persoon enkelvoud.
Het hoort dus in het rijtje van er/sie/es.
Bijvoorbeeld drinken = trinken.
Dus: er trinkt, sie trinkt, es trinkt, man trinkt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik neem nu ook aan dat dit exact is wat de vrager wil weten. Wat ook geldt maar voor de vrager minder relevant zal zijn:
"Men" hoort bij de indefinitpronomen in het Duits. https://de.wikipedia.org/wiki/Indefinitpronomen
of
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onbepaald_voornaamwoord De woordgroep die je in je vraag weergeeft "er/sie/es, ihr, sie" zijn de persoonlijke voornaamwoorden. Een woordengroep die heel dicht bij deze groep staat en dus bijna altijd onder de dezelfde grammaticale regels valt. Het zijn allemaal voornaamwoorden.