Wat zijn mijn rechten bij een nulurencontract?

Ik werk voor 2 klanten; 1.75 uren en 2 uren. Ik las dat ik bij iedere oproep minimaal 3 uur uitbetaald hoor te krijgen. Betekent dit voor mij 6 uren?? Of? In mijn 7 maanden contract staat 0 uren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vraag is voor mij wat onduidelijk. Je spreekt over "klanten". Een 0-urencontract geldt voor werknemers. Niet voor ZZP'ers en andere ondernemers. Die vallen (in principe) niet onder het arbeidsrecht.

Stel: je bent werknemer. De "3 uur regel" bij een 0-urencontract betekent dat per keer dat je moet komen werken (dus per oproep) minstens 3 uur betaald moet worden. Aan wie of wat je die tijd bij de werkgever besteedt, is niet relevant.
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn werk is de opdrachtgever die klanten werft en bij die klanten ga ik te werk. Ik heb er 2. Per dag. Dus 1.75 uur en 2 uur blijft gewoon hetzelfde of?